עמותות

העמותה לקידום אמנות החינוך לאור משנתו החינוכית של רודולף שטיינר

העמותה היא גוף שהוקם לפני כ 30 שנה, עם פתיחת הכיתה הראשונה בהרדוף וייסוד בית הספר היסודי.  העמותה שמה לעצמה כמטרה לקדם את חינוך ולדורף בארץ ולתמוך ביוזמה החינוכית המתפתחת. מגוון הפעילות שהעמותה תמכה ותומכת בה הוא רחב ומגוון .

*העמותה לקחה על עצמה לתמוך בהכשרה ייחודית של חינוך ולדורף, לשם כך הוקם סמינר חינוך מקיף אשר עד היום איננו מוכר על ידי המדינה לצורך תעודה אך מאפשר למורים לעתיד לקבל הכשרה מתאימה לחינוך ולדורף.

*תמיכה בהוצאת ספרות מקצועית הקשורה לחינוך ותרגום. כחלק הביסוס חינוך ולדורף בארץ לקחה על עצמה העמותה בעבר לאפשר תרגום מקצועי של ספרות על חינוך ולדורף.

*תמיכה בבניית תכניות לימוד ייחודיות ומחקר. מורי ולדורף נדרשים ליצור ולהעמיק במחקר ופיתוח תכניות לימודיות לאורך השנה והעמותה לקחה על עצמה לממן זאת.

* תמיכה במערכות חינוכיות מגיל הגן ועד התיכון , כיום מלווה העמותה את גן חיים שנמצא באחריותה ונותן מענה למשפחות מישובים בעמק יזרעאל, גן שקד אשר נותן מענה לילדי הישוב הרדוף, בית הספר היסודי ולדורף הרדוף אשר מקיים כיתות א’-ח’ (כיתה אחת בשיכבה) וכיתות של חינוך מיוחד הנותנות מענה חלקי לילדי הפנימייה הטיפולית “טוביה” הנמצאת בהרדוף. בית הספר התיכון אשר מקיים 3 כיתות בשיכבה כולל כיתות של חינוך מיוחד ונותן מענה לתלמידים ממועצות שונות בסביבה מעבר לעמק יזרעאל כמו משגב וטבעון.

*הקמת קרן לתמיכה בשכר לימוד למשפחות הנדרשות לכך. לאור המאמץ הכלכלי הכבד הנדרש ממשפחות אשר מבקשות חינוך ייחודי ברוח ולדורף, הקימה העמותה קרן לעזרה הדדית בקרב משפחות השולחות את ילדיהן לחינוך ולדורף.

*קידום תשתיות נדרשות למערכות החינוך השונות- גן, בית ספר יסודי ותיכון, אשר אינן ממומנות על ידי המדינה. לאורך שנים , למרות ההכרה הפדגוגית בבתי הספר על ידי משרד החינוך, לא ניתן אישור לבניית תשתיות מתאימות לבית הספר. בית הספר הוקם על ידי תשתיות שהישוב העמיד לרשות בית הספר ומבנים שהעמותה בנתה או רכשה. כיום מקדמת העמותה בניית תשתית לגן חיים.

*חיזוק וביסוס פעילות קהילתית לצד מערכת החינוך. בשנים האחרונות נוצר צורך לאפשר יוזמות קהילתיות רחבות כמעטפת חינוכית נכונה למערכת החינוכית. פעילות זו שהייתה חלק מהתרבות האירגונית חינוכית של בית ספר ולדורף מאז הקמתו, דורשת כיום מימון חלקי של אדם אשר ירכז אותה. הקשר בין הקהילה הרחבה של הורי בית הספר, מורים ותלמידים הוא דבר שדורש טיפוח מתמיד. העמותה מקדמת כיום אתר בית ספרי, יריד שנתי ועוד.

העמותה מבססת את פעילות על חברי עמותה המקדישים בהתנדבות את זמנם למען קידום החינוך בשנים האחרונות, עקב הבנת הצורך בהתנהלות מקצועית תקינה, היא ממנת משרה ניהולית חלקית עבור ניהול וקידום יוזמותיה.

עמותת בוגרים

חַפֵּשׂ בְּתּוֹךְ עַצְמְךָ וְתִמְצָא אֶת הָעוֹלָם

חַפֵּשׂ בְּמֶרְחֲבֵי תֵּבֵל וְתִמְצָא אֶת עַצְמְךָ

שִׂים לֵב לפִעְיִמַת המְַּטֻטֶּלתֶ

בֵּין הָעַצְמִי לָעוֹלָם

וּלְךָ תְּגַלֶה עַצְמָהּ

יֵשׁוּת אָדָם עוֹלָם יֵשׁוּת עוֹלָם אָדָם

(רודולף שטיינר)

עם הקמת בית הספר בשנת 1989 הוקמה גם העמותה. לאחרונה ישנה יוזמת בוגרים לפעול לטובת שיתופי פעולה בין הבוגרים וביה”ס ביחד עם העמותה. הבוגרים שצמחו וינקו את המטען העשיר בצעירותם, הפכו למשאב שבית הספר יכול להיתרם ממנו. התכנסויות בוקר, ליווי טיולים, מפגשים ספונטניים, נגינה, עזרה לצוות ועוד, כל אלו הם אפשרויות לתמיכת בית הספר.