יום הנקיון הבינלאומי

 
לפני כשנה, בגיל 78, נפטר באוסטרליה איאן קירנן, האיש שהחל את מיזם הנקיון הבינלאומי.
בשנת 1987 השתתף קירנן בתחרות השטת יאכטות להקפת העולם על ידי שייט יחיד. בנוסף לרושם הכביר שהותירו בו מרחבי האוקיינוס העצומים, הוא הזדעזע קשות מכמות האשפה והזיהום של האוקיינוסים. בשובו לאוסטרליה הוא אירגן, בעזרתם של חברים ועמיתים לעבודה, מבצע ניקיון ימי של מפרץ סידני.
מבצע הניקיון זכה לתהודה חיובית ברחבי אוסטרליה, ומשם החל מתפשט לעוד ארצות ויבשות בכל רחבי הגלובוס. השנה לקחו חלק במבצע הניקיון, 35 מיליון אנשים, ב 133 מדינות ברחבי העולם.
וביניהם…גם אנחנו.
יצאנו, מצוידים בכפפות ושקיות אשפה, אל עבר תחנת הנזירים. כל כיתה קיבלה נתיב לסריקה, כאשר הכיתות הצעירות הלכו במסלולים ישירים וקצרים יותר, והכיתות הבוגרות דרך וואדי גנבים והטיילת של ראס עלי. על המבצע ניצחו תלמידי כיתה ח', שליוו את הכיתות הצעירות יותר, ודאגו לשינוע האשפה ומיונה, במרכז המחזור בהרדוף.
ה'יבול' היה גדול- עגלת הטיולים הגדולה של ביה"ס הגיעה פעמיים למרכז המחזור, כשהיא עמוסה לעייפה בפסולת, וכך גם הסיפוק של הילדים על חלקנו בניקיון כדור הארץ. 
זו הזדמנות להודות לפלוריאן שעמל רבות כל הלוגיסטיקה של המבצע. למועצה וללילה אלעד [שעובדת אתנו מטעם המועצה, בכל הנושא של איכות הסביבה]. לקק"ל על תמיכתם בציוד ליום הניקיון, לאיתי שוורץ שנהג את עגלת בי"ס במהלך הניקיונות, ואחרון- לילדי ביה"ס על המרץ והמוטיבציה שגילו.
P1190591_3

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד